Religia a systemy totalitarne

Historia ludzkości pokazuje, że każda większa religia wspierała różne systemy totalitarne.  Okazuje się, że nie tylko odłamy islamu, ale również chrześcijaństwa, w tym katolicyzm, dążyły do podporządkowania, a nawet eksterminacji ludzi inaczej myślących, nie zgadzających się na niewolę,  na rażące naruszenia porządku prawnego, idei pokojowego współżycia czy łamanie praw człowieka. Nie ulega wątpliwości, że ludzie się między sobą różnią, ale pod pewnymi, fundamentalnymi względami jesteśmy tacy sami, mamy te sama prawa i obowiązki.  Poniższy zapis ma za zadanie pokazać w dużym skrócie, ale jednak nie pobieżnie, przykłady rewolucji, jakie dokonały się w Ameryce Łacińskiej.

Rewolucja w Ameryce Łacińskiej

  1. Arcybiskup Óscar Romero odwiedzając Szpital Opatrzności Bożej w San Salvador, zostaje zamordowany w szpitalnej kaplicy, w trakcie odprawiania mszy w 1980 roku.

  2. Psy właścicieli ziemskich jedzą lepiej niż dzieci pracujących na ich polach chłopów – mawiał salwadorski jezuita, ojciec Rutilio Grande.

  3. Salwador był typową republiką bananową, to znaczy dostarczał banany oraz trzcinę cukrową amerykańskim koncernom. Krajem rządziła wojskowa dyktatura, wspierana przez Stany Zjednoczone, na której czele stali miejscowi oligarchowie, wyzyskując chłopów i robotników.

  4. Oprócz tajnej policji, niepokornych zabijały tzw. szwadrony śmierci, to jest popierane przez rząd, prywatne gangi oligarchów

  5. W 1977 roku ojciec Grande w zemście za zorganizowanie strajku w cukrowni, staje się śmiertelną ofiarą jednego ze szwadronów śmierci. Arcybiskup Romero domaga się rzetelnego śledztwa od władz i odmawia udziału w uroczystości objęcia urzędu przez wybranego wskutek oszustw nowego prezydenta Salwadoru. Zaczął krytykować władze za wstrzymywanie reform, dzięki którym biedniejsi farmerzy mogliby dostawać ziemie na własność, a w przeddzień śmierci w trakcie homilii wezwał żołnierzy do odmowy wykonywania rozkazów strzelenia do bezbronnych.gustavo gutierrez

  6. Twórcami teologii wyzwolenia byli Peruwiańczyk, Gustavo Gutierrez i Brazylijczyk, Leonardo Boff; ruch ten narodził się na przełomie lat 60 i 70, pod wpływem otwartych debat w czasie Soboru Watykańskiego II. Część duchownych z Ameryki Łacińskiego doszła do wniosku że Kościół powinien służyć głównie ubogim i prześladowanym, powołując się m. in. na Nowy Testament (List św. Jakuba): „A teraz wy bogacze, zapłaczcie wśród narzekań na utrapienia, jakie was czekają. Bogactwo wasze zbutwiało, szaty wasze stały się żerem dla moli, złoto wasze i srebro zardzewiało, a rdza ich będzie świadectwem przeciw wam i toczyć będzie ciała wasze niby ogień”

  7. Hélder Câmara (brazylijski biskup): „Kiedy pomagam biednym, mówi się, że jestem święty, kiedy pytam dlaczego są biedni, mówi się że jestem komunistą.” Wielu księży wylądowało w więzieniach lokalnych junt, lub zostało zabitych.

  8. Camilo Torres (kolumbijski ksiądz, przystał do antyrządowej partyzantki, później stał się męczennikiem), zanim został zabity w 1966 roku głosił, że „oddał się rewolucji z miłości do bliźniego”, a wiara bez czynów jest martwa. [więcej na ten temat]camilo torres2

  9. W rewolcie lewackiej, tzw. sandinistów w Nikaragui podczas wojny domowej brało udział wiele osób duchownych, wśród których trzech zostało później ministrami. Należał do nich ks. Ernesto Cardenal został ministrem kultury w rewolucyjnym rządzie sandinistów.

  10. W 1970 roku powstało Bractwo Kapłańskie Świętego Piusa X z inicjatywy arcybiskupa francuskiego Marcela Lefebvre’a (obecny następna Bernard Fellay). Uważali oni, że II sobór Watykański był inspirowany ideami masońskimi, tzw. Kościół Otwarty miał się podporządkować ideologii konsumpcjonizmu i hedonizmu, osłabiać katolicyzm na rzecz judaizmu i protestantyzmu. Lefebryści pozostali przy tzw. mszy trydenckiej, odprawianej w kościele od XVI w. po łacinie, które lepiej oddaje uniwersalizm Kościoła niż nabożeństwa w językach  narodowych.

  11. Biskup Richard Williamson: „W obozach koncentracyjnych nie było komór gazowych…”; antysemita, przeciwnik pojednania, nawet po zdjęciu z ekskomuniki.marcel-lefebvre
  12. W 1986 w Asyżu papież spotyka się z przedstawicielami 130 wyznań: od protestantyzmu do prymitywnych kultów afrykański; zarzucano mu, że w tle stoi za tym masońskie przekonanie, że wszystkie religie są tyle samo warte.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: